Vi är Kundens Partner
Vi är Kundens Partner. Vad menar vi med det?
Kunden är a och o. Säger alla. Även vi.
Vi på Align står på din, kundens, sida i långa samarbetsrelationer. Inte bara ”in och tjäna snabba pengar”, utan vi är ett kontinuerligt stöd. I med- och motvind. Någon att lita på; någon att luta sig emot. Då gör vi mest nytta för dig som kund!
Alla våra duktiga branschkollegor runtom i IFS-världen hjälper kunderna mot diverse mål. På olika sätt. Det vi hävdar särskiljer oss är bland annat att vi gör det på KUNDENS sida. Ibland tar det oss som Align-anställda viss tid att riktigt förstå vidden av detta. Likaså tar det också en stund innan våra blivande kunder kan se det framför sig. Vad innebär det då att vara kundens partner?
Kundens partner betyder helt enkelt att vi allra helst hjälper DIG käre kund, på DIN sida. Det vill säga, vi stöttar din organisation i arbetet med att maximera vinsten av din affärssystemsimplementation.
Ingen sensation kanske, vad är skillnaden kontra andra?
Jo, den är att flertalet av branschkollegorna framförallt är IFS officiella partner. Inte din. Det är väldigt bra och viktigt för dig som kund att ha en officiell IFS-partner (eller IFS själva), som du sannolikt köper dina licenser av, och kanske även din första implementation.
Vi på Align hjälper dig, kunden, som kundens partner under hela resan. I den omfattning du önskar. Såklart kan du din verksamhet bäst. Men kanske har du och dina nyckelresurser fullt upp? Kanske är inte affärssystemsprojekt något ni är involverade i frekvent? Kanske vill ni ha strategiska, oberoende, råd i förvaltningsläget? Eller operativ, handfast, hjälp i den dagliga driften? När din officiella IFS-partner kanske har behövt prioritera att hoppa vidare till ett annat projekt?
Börjar du se skillnaden?
Vi borrar vidare i detta med projekt. Med vår erfarenhet kan vi nämligen hjälpa dig, och faktiskt även din IFS-partner, genom att säkra att du blir en ännu bättre mottagare av den nya applikationslösningen. Vad bör du tänka på i form av förberedelser? Tester? Projektledning? Lösningsstyrning? Hur bör din organisation på tekniksidan se ut för att hantera nya uppdateringar?
Eftersom arbetssättet för dig som kund i IFS-projekt förändrat sig drastiskt i samband med den senaste IFS-versionen, IFS Cloud, är det nu ännu mer uppskattat än tidigare att vi kan höja din, kundens, mottagarkompetens. Vi stärker ditt självförtroende och gör dig trygg. IFS, eller din IFS-partner om du har en sådan, får med oss i ekvationen en part som de vet har gjort det här förut. Även de kan bli tryggare. En win-win. För dig som kund finns vi, din partner, stadigt vid din sida. Gärna även i det efterföljande förvaltningsläget. Om du vill. Och om vi förtjänar en plats där.
Den senaste versionen öppnar således upp för fler samarbeten. Med många olika parter om du så vill. Det är högst sannolikt att du framöver allt oftare kommer att samarbeta med både oss och din IFS-partner i projekt. Och kanske även i den dagliga driften. Allt det där avgör DU. IFS senaste version IFS Cloud möjliggör än mer än tidigare att DU involverar de samarbetspartners DU vill.
Att samarbeta med oss på Align är naturligtvis allt annat än ett tvång. Vi vill verkligen inte tvinga oss på dig. Vi vill bara jobba med dig om både du och vi är övertygade om att vi rimligen kan göra skillnad. Att investeringen i vår tid bidrar till din, kundens, framgång. Och, att vi har kapacitet att ta på oss uppdraget och verkligen lägga energi och gnista i det. Kan du och vi bocka av att så är fallet, ja, då kör vi! Helhjärtat.
Så snart vi gemensamt har bestämt oss är vi dedicerade att åstadkomma något. Det kan initialt handla om en ynka halvtimme. Eller för den delen om ett stort projekt. Oavsett vilket är du, kunden, viktig för oss. Där är vi kompromisslösa.
Noterade du också att vi skrev ordet oberoende? Kundens oberoende partner?
Det stämmer. Vi älskar IFS Cloud och IFS Applications. Det är rentav så att vi, till skillnad mot flertalet officiella IFS-partners, endast jobbar med lösningar i och runt IFS. Däremot har vi inget band som gör att vi som bolag får exempelvis kickback vid försäljning av en IFS-licens, eller för den delen, att någon av våra anställda tjänar extra på det. Vi lägger istället 100% vikt vid att ge de rätta råden. För Align och en anställd hos oss går det helt enkelt bra om ni som kunder vill jobba med oss. Helst som din, kundens, oberoende partner.
Vi jobbar benhårt för att du som kund ska vilja jobba med oss. Helt utan magi. I grunden ligger faktumet att vi är riktigt seniora konsulter. Ännu viktigare är våra värderingar. Våra seniora medarbetare strävar efter att leva våra värderingar fullt ut. Omtanke. Tillit. Skratt. Nyfikenhet.
Våra värderingar och vår kompetens gör oss till en lockande samarbetspartner. Hävdar vi. Inte bara som kundens partner, utan som generell samarbetspartner. Vi önskar, och kan, samarbeta väl med alla. Kunder, branschkollegor, leverantörer, IFS, och IFS-partners. Vårt intresse är att det ska gå bra för våra kunder. När vi jobbar på kundens sida har vi inget behov av att göra det extra svårt för kundens andra samarbetspartners. Tvärtom. Däremot hjälper vi gärna kunden med att ställa den rätta frågan till en leverantör, snarare än fem onödiga. Dessutom hänvisar vi mer än gärna till dessa andra spelare på marknaden, när vi tycker att du som kund får bättre stöd hos dessa. Varför då undrar du? Jo, vi är övertygade om att du uppskattar våra råd allra mest om du ser att vi verkligen tänker på DIN framgång. Att vi optimerar för DIG.
I ett nötskal: Align är lätta att samarbeta med. Enkla kontrakt. Prestigelös dialog. Vi är kundens partner. Vi är erfarna rådgivare/konsulter som oberoende och med hög kompetens ger dig som kund goda råd och levererar smarta lösningar!
Här hittar du en beskrivning av det som styr vår vardag: våra värderingar.
Du läser mer om våra erfarna medarbetare: Aligners